Rock Shop George Town Kedai Standalone pertama Hard Rock Cafe Pulau Pinang

   Salam & Hai semua 🙏🧕🏻 

ROCK SHOP GEORGE TOWN DIBUKA SEBAGAI KEDAI STANDALONE PERTAMA DALAM WARISAN DUNIA UNESCO

Rock Shop George Town Kedai Standalone pertama Hard Rock Cafe Pulau Pinang

Pada 19 Jun 2024 yang lepas, sis Lia Hasty dapat jemputan ke majlis pelancaran Rock Shop George Town bertempat di 216, Jalan Penang, George Town. Event yang sis nantikan, takkan lah tak pergi sebba sis peminat t-shirt Hard Rock Cafe. Ini adalah satu-satunya kedai pertama dibuka di area Georgetown. Kalau nak cari merchandise Hard Rock Cafe Pulau Pinang tak payah pergi jauh sampai Batu Feringgi, just pergi area Georgetown sahaja. | Rock Shop George Town Kedai Standalone pertama Hard Rock Cafe Pulau Pinang 

 Rock Shop George Town Kedai Standalone pertama Hard Rock Cafe Pulau Pinang Rock Shop George Town Kedai Standalone pertama Hard Rock Cafe Pulau Pinang

Hard Rock Cafe Pulau Pinang dengan bangganya mengumumkan pelancaran besar Rock Shop George Town, menandakan kemunculannya sebagai kedai bersendirian pertama di George Town, Pulau Pinang, Tapak Warisan Dunia UNESCO yang diraikan kerana seni bina bersejarah dan mercu tanda budaya.

Rock Shop George Town Kedai Standalone pertama Hard Rock Cafe Pulau Pinang 

Terletak di jalan-jalan yang meriah di George Town, kedai ini mengintegrasikan gaya kontemporari dengan lancar dengan warisan yang kaya di bandar ini. Kedai ini menawarkan rangkaian eklektik barangan, daripada pakaian bergaya hingga aksesori yang diidamkan dan pin ikonik, setiap item mencerminkan semangat rock n’ roll dengan Status Warisan Dunia UNESCO Pulau Pinang.

 

Michael Smeeton, Pengurus Besar Hard Rock Hotel Penang, menekankan kepentingan kedai itu, “Menjadi Rock Shop yang pertama yang berdiri sendiri di Tapak Warisan Dunia UNESCO adalah perkara besar bagi kami. Kami bukan sahaja menawarkan lebih daripada sekadar barangan tetapi pengalaman yang bergema dengan jiwa rock n’ roll di Pulau Pinang. Ia adalah bukti komitmen kami untuk menolak sempadan dan cipta kenangan, sama seperti hotel kami.”

Tetamu Kehormat Yang Berhormat Wong Hon Wai memuji pelancaran itu, “Ketibaan jenama global ini di George Town juga menandakan pengiktirafan Pulau Pinang sebagai destinasi pelancongan terkenal oleh gergasi jenama antarabangsa. Hard Rock lebih daripada sekadar hotel dan kedai; ia adalah platform budaya dan seni yang menarik artis, pemuzik, dan acara kebudayaan, memperkayakan lagi ekosistem budaya Pulau Pinang.”


Untuk meraikan pelancaran besar itu, Rock Shop George Town menganjurkan jualan seluruh kedai selama 5 hari dari 19 hingga 23 Jun 2024, menawarkan diskaun 20% untuk semua. Pengunjung akan menerima beg tote percuma bernilai RM50 dengan setiap pembelian RM500 dalam satu resit. Selain itu, pada 22 Jun 2024, pengunjung boleh menikmati aiskrim percuma dengan setiap transaksi yang tersedia sementara stok masih ada.

 

 

Turut serta dalam sambutan tersebut ialah tokoh-tokoh terbilang dari pelbagai sektor, antaranya Yang Berhormat Wong Hon Wai, EXCO Pelancongan dan Ekonomi Kreatif Negeri Pulau Pinang, Encik Ooi Chok Yan, Ketua Pegawai Eksekutif Penang Global Tourism, Encik Jeffrey Chew Gim Eam, Pengerusi Teluk Pelabuhan Ewa, Langkawi, Datuk Tony Goh Nai Heng, Pengerusi Persatuan Hotel Penang Bab Malaysia, Dato Annie Chin Lim, Presiden Dewan Perniagaan Wanita Pulau Pinang, Raf Ramos, Pengarah Operasi, Hard Rock International, inspectors, rakan kongsi dan media.

  

Hidangan music dari DJ Sly.


 Rock Shop George Town Kedai Standalone pertama Hard Rock Cafe Pulau Pinang

Rock Shop George Town Kedai Standalone pertama Hard Rock Cafe Pulau Pinang Rock Shop George Town Kedai Standalone pertama Hard Rock Cafe Pulau Pinang

Senarai koleksi merchandise Hard Rock Cafe Pulau Pinang seperti t-shirt lelaki, wanita & kanak, topi. teddy bear, tumblr, cup, pin, bandana dan banyak lagi. 


 

Light refreshment untuk pengunjung yang datang ke majlis pelancaran. Penutup acara diakhiri dengan hadiah Lucky Draw.

Anda boleh datang berkunjung sendiri di 📍 Rock Shop George Town, No. 216, Jalan Penang.

Untuk maklumat lanjut mengenai Hard Rock Cafe Pulau Pinang, sila layari 👉 https://cafe.hardrock.com/penang/

Mengenai Hard Rock®:

✅ Hard Rock International (HRI) ialah salah satu syarikat yang paling diiktiraf di peringkat global dengan lokasi di lebih 70 negara merangkumi 309 lokasi yang termasuk Hotel yang dimiliki/berlesen atau diurus, Kasino, Rock Shops®, Tempat Persembahan Secara Langsung dan Kafe. 

✅ HRI juga melancarkan usaha sama bernama Hard Rock Digital pada 2020, buku sukan dalam talian, buku sukan runcit dan platform permainan internet. Bermula dengan gitar Eric Clapton, Hard Rock memiliki koleksi memorabilia muzik tulen terbesar dan paling berharga di lebih daripada 88,000 keping, yang dipaparkan di lokasinya di seluruh dunia. 

✅ Hard Rock Hotels telah diberi penghormatan oleh Kajian Kepuasan Tetamu Hotel Amerika Utara J.D. Power sebagai jenama nombor satu dalam Kepuasan Tetamu Cemerlang selama dua tahun berturut-turut, dan antara Hotel Upper Upscale teratas selama empat tahun berturut-turut. 

✅ HRI menjadi syarikat perjudian milik persendirian pertama yang dilantik sebagai Syarikat Terurus Terbaik A.S. oleh Deloitte Private dan The Wall Street Journal pada 2021, dan sejak itu telah diberi penghormatan tiga kali ganda. 

✅ Hard Rock turut diberi penghormatan oleh Forbes antara Majikan Terbaik Dunia, serta Majikan Terbaik untuk Wanita, Kepelbagaian dan Graduan Baharu dan Majikan Besar Terunggul dalam Industri Perjalanan & Riadah, Permainan dan Hiburan. 

✅ Dalam Anugerah Permainan Global 2022, Hard Rock dinobatkan sebagai Operator Terbaik Tahunan untuk kali kedua dalam tempoh empat tahun. Hard Rock International kini memegang gred pelaburan daripada agensi penarafan gred pelaburan utama: S&P Global Ratings (BBB) ​​dan Fitch Ratings (BBB).


Untuk maklumat lanjut mengenai Hard Rock International (HRI), lawati www.hardrock.com atau shop.hardrock.com



Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi:

📍 Rock Shop George Town
📫 Address : 216, Jalan Penang, George Town, 10000 George Town, Pulau Pinang
⏱️ Operation hour : Daily, 11 am to 7 pm

📍 Hard Rock Hotel Penang
📫 Address : Batu Ferringhi Beach, 11100 Batu Ferringhi, Penang
📞 Tel : 04 - 881 1711

Email : info.Penang@hardrockhotels.net



#hardrockhotel #hardrockcafe #rockshopgeorgetown



Post a Comment

0 Comments